2014. április 13., vasárnap

I. Csillagainkban a hiba

Eredeti cím: The Fault in Our Stars
Író: John Green
Megjelenés éve: 2013
Oldalszám: 292


A rákellenes csodagyógyszer összezsugorítja a tumort, és biztosít még néhány évet Hazelnek, ám ő így is folyamatosan a végső stádiumban van, és a diagnózisában már megírták az élete utolsó fejezetét. De amikor a támaszcsoportban megjelenő, isteni Augustus Waters képében bekövetkezik a nem várt fordulat, Hazel történetét is át kell írni…
„A csillagainkban a hiba” – John Green eddigi legambiciózusabb és legfájdalmasabb, mélyenszántó, vakmerő, pimasz és kíméletlen műve, lélegzetelállító felfedezőút az élet és a szerelem kacagtató, vérpezsdítő és tragikus birodalmában.

Ez tipikusan az a könyv, ami örökre beleégette magát az emlékezetembe. Egyszerűen lehetetlen elfelejteni, teljesen magával ragadó az egész történet.
Először a készülő filmek az előzetesét láttam meg, és az annyira elvarázsolt, hogy muszáj volt a könyvbe is rögtön belekezdenem. Aztán végül 2 héten belül kétszer is elolvastam ezt a remek könyvet. És cseppet sem bántam meg, hogy a kezembe vettem, mert enélkül egy kicsit kevesebb lennék. Rengeteg érzelem kavarog a sorok között és szerintem még sokadik olvasásra is lehet benne olyat találni, amit eddig nem vettünk észre.
De akkor a történetről is egy kicsit bővebben. Hazel már az első oldaltól kezdve a szívemhez nőtt, teljesen át tudtam érezni a betegségével járó fájdalmat és gyötrődést. Sajnáltam, hogy a betegsége elválasztotta a barátaitól és ezáltal egy láthatatlan falat képzett közöttük. De a lány ezt is túlélte és végig nagyon erős. Szörnyű lehet abban a tudatban élni, hogy a betegségedre nincs gyógymód, nincs senki és semmi, ami segítséget tudna nyújtani. Hazel már egy kicsit fel is adta a rák elleni küzdelmet, míg nem találkozott Augustus Waters-szel. Az ő szerelmük egyszerűen csodálatos és leírhatatlan. Megteremtenek maguknak egy saját kis világot, ahová nem engednek be senki mást. Imádtam a párbeszédeiket olvasni, mindketten nagyon különlegesek és okosak. 
Gus egyébként az egyik kedvenc karakterem lett, hihetetlenül intelligens és az életfelfogása is nagyon tetszett. Egy igazi harcos, de mégis sebezhető. Teljes mértékben összeillenek Hazel-lel és örülök, hogy végül egymásra találtak.
Az egész könyvnek megvan a sajátos hangulata, ami fogva tart és kismillió apró darabra töri a szívedet. De megéri elolvasni, mert fantasztikus. De azért a százas zsepit készítsétek elő.:)

Történet: 5/5 - Kedvenc lett
Kedvenc karakter: Hazel, Gus
kedvenc idézet: Az örökkévalóságot adtad nekem a megszámozott napokban, és én hálás vagyok érte.
Borító: 5/4 - Az eredeti egy kicsit jobban tetszik. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése